חרדה מקיסרי

  1. דף הבית
  2. פורום
  3. ניתוח קיסרי תמיכה

חרדה מקיסרי

שלום אני בהריון הרביעי שלי את שלושת הלידות הקודמות ילדתי לידה רגילה אך כעת יש לי תאומים והראשון עכוז מה שמחייב אותי לידה בניתוח קיסרי.
אני ילדה מאוד לחוצה מתה מפחד מחדר ניתוח ובטח שזה בנוגע לעוברים שבבטני.
כעת אני בשבוע 34 עם צירים וכדורים להפסקת הצירים והרופאים מפסיקים לי את הכדורים בעוד 4 ימים, מה שיוביל אותי ללידת חירום קיסרי.
אני גם ככה מאוד לחוצה לניתוח קיסרי ועכשיו שאני עלולה להגיע לניתוח חירום אני בכלל נכנסת לחרדות.
אשמח מאוד לעצות, משהו להרגעה או כל דבר אחר שיוכל לעזור לי.

פחד מניתוח קיסרי

הי הילה,
החששות שלך בהחלט מובנים. הרצון הטבעי של הגוף הוא ללדת ואגינלית, במיוחד אצלך שכבר עברת שלוש לידות רגילות. הפחד שלך לגבי שלומך ושלמם של התינוקות שברחמך הוא מובן וברור. עוד יותר מזה אני מבינה את החרדה המתעוררת לשמע המילים "קיסרי חירום". משהו במילה חירום כשלעצמה מעורר בעתה... אבל למעשה הכוונה היא לניתוח קיסרי לא מתוכנן. ישנם שני סוגי ניתוח: קיסרי אלקטיבי (מתוכנן, שהתאריך שלו ידוע מראש) וכל השאר נקראים קיסרי חירום, גם אם אין בהם מצב חירום כלל וכלל! זו כבר צפירת הרגעה קלה.
ביקשת עצות, אז אני ארשום לך כמה דברים שנראים לי חשובים. חחתכן שמה שאכתוב לא יספק אותך ועדיין תחושי חרדה, וזה בסדר. מטבע הדברים, 4 ימים לפני קיסרי, גם העצות הכי טובות לא תמיד יכולות להרגיע את הדאגות והחששות העמוקים. אם תרגישי שאת צריכה תמיכה נוספת או יעוץ מקצועי לקראת הניתוח, את מוזמנת ליצור איתי קשר בטלפון 052-8352515. אני נותנת שירות יעוץ טלפוני בעלות של 120 שח לשעת יעוץ, וישנה גם האפשרות לפגישת BOT - ליווי רגשי לקראת הלידה או אחריה.
אז אלה העצות שלי:
דבר ראשון, הצטרפי לקבוצה של קיסר נולד בפייסבוק. לעבור את זה יחד זה הרבה יותר קל. https://www.facebook.com/groups/316618758424529/ .
את מוזמנת להציג את עצמך שם ולספר על מצבך. אני בטוחה שיהיו שם עוד נשים עם חוויות דומות שיוכלו לשתף בסיפורים שלהן.
דבר שני, ארגני לעצמך סביבה תומכת לניתוח ולימים שאחריו. כל עזרה נחשבת! זה הזמן לגייס את כל מי שאפשר. ביום הלידה - שיהיה איתך מלווה צמוד (בן הזוג או כל אדם אחר). אם אפשרי שייכנסו איתך לחדר ניתוח - זה יתרון גדול. בכל מקרה, רצוי לברר עם בית החולים האם זה יתאפשר או לא, כדי שתהיי מוכנה מראש. כמה שפחות הפתעות - יותר טוב.
דבר שלישי, אני מאמינה שמידע מאוד עוזר. במיוחד טוב לדעת מראש מה בדיוק עומד לקרות בשעות שלפני, בזמן הניתוח ובשעות שאחריו. כמה דברים משמעותיים בעיניי: שיגלחו לך את אזור המפשעה, שלאחר הזרקת ההרדמה ייתכן שתחושי קושי בנשימה או בחילה (תאמרי מיד למרדים, הוא יטפל בזה), ששהייה עם התינוקות שלך עוזרת בהחלמה, ולכן גם אם זה כרוך במאמץ, כדאי לעשות זאת כמה שיותר. ממה שכתבת אני מבינה שהם יוולדו פגים. במקרה הזה, חשוב במיוחד שתהיי קרובה ונוכחת. קחי כמה משככי כאבים שצריך ותעשי מה שאת יכולה. ואל תשכחי: עזרה, עזרה, עזרה!
טיפ אחרון: בזמן הניתוח, המרדים הוא בעל חשיבות גדולה מבחינת חווייתהלידה שלך. הוא יושב על כיסא גבוה ממש ליד הראש שלך ודואג שלא תרגישי כאב, שתהיי במצב תקין, ומכיוון שהוא איש הצוות הקרוב אלייך ביותר, הוא יכול להיות איש הקשר שלך. הוא יכול למשל להסביר לך מה קורה עכשיו, הוא יכול להיות זה שיצלם אותך אם תרצי, הוא יכול להחליט שאפשר לשחרר לך את קשירת הידיים. בקיצור - שווה להתחיל בטוב את היחסים עם המרדים. זה יכול להיות מאוד משמעותי וליצור אי של חום בתוך סביבה מפחידה ועוינת, במיוחד אם לא יאפשרו לך להכניס מלווה לניתוח.
מאחלת לך שהחוויה תהיה טובה ושבעוד כמה ימים תוכלי להגיד שזה לא היה כל כך נורא!
לילה טוב,
יעל

2 ניתוחים קסריים בנייהם לידה רגילה .יש סיכיו לרגילה

שלום ,
אני בהריון ב"ה הריון רביעי .את הראשונה ילדתי בניתוח קייסרי עקב מצוקה עוברית .מיד לאחריה נקלטתי להריון (אחרי 5 חוד') והלידה היתה טיבעית כנגד כל הסיכויים .
אחריה נקלטתי והפעם הריון תאומות הרצון שלי היה ללדת גם כאן בלידה ויגינאלית ,אךמכיוון שהן מצאו להן זמן להסתובב ולהיות במצב שלא מאפשר לידה נרתיקית ,הלידה היתה קייסרית היום אחרי 7 שנים אני בהריון .
הייתי רוצה לדעת האם יש סיכיו ללידה נרתיקית .אני יודעת שאעשה כמייטב יכולתי כגי להיות שם ...
אשמח לשמוע את חוות דעתך בעניין
תודה רבה .
הוספת תגובה חדשה