ניתוח קיסרי מרצון היולדת

  1. דף הבית
  2. פורום
  3. ניתוח קיסרי תמיכה

ניתוח קיסרי מרצון היולדת

שלום ד"ר
ברצוני לברר מה עלי לעשות כדי שיתנו לי לעבור ניתוח קיסרי מסיבות פסיכולוגיות.

קצת רקע - יש לי פוביה דם-זריקה-פציעה. מאוד נלחצת מכל בדיקה רפואית, שונאת את ההרגשה שאני עומדת להתעלף ואת תחושת החולשה וחוסר שליטה שמלווה את כל התהליך.

ניסיתי טיפול CBT כמה פעמים אבל היא מלחיץ מדי והפסקתי. לפני כמה חודשים אני עוברת טיפול כללי יותר שמצליח להוריד את רמת החרדה שלי באופן כללי ועוזרת קצת עם הפוביה אבל לא בצורה משמעותית בעיניי.

עשיתי בדיקת דם בפעם הראשונה בחיים שלי לפני חודש ועצרו באמצע מכיוון שרעדתי כל כך הרבה. וזה היה אחרי שלקחתי כמות סביר של סם הרגעה.

אני רוצה להיכנס להריון (אני בת 30) למרות שאני יודעת שיהיה לי די קשה. הבעיה הגדולה ביותר (מעבר לי כל הבדיקות, שינוים בגוף הלא רצויים) היא לידה.

גם לידה טבעית וגם ניתוח קיסרי נשמע לי מזעזע אבל אני מרגישה שניתוח קיסרי יותר מתאים לי. סוג הכאב עדיף לי, ניתוח קיסרי היא נותן תחושה שאני שולטת יותר ובאופן כללי, יוצרת אווירה יותר "מסודרת". עדיף לי שמישהו יחתוך את הבטן שלי בצורה ואווירה מסודרת במקום שמשהו ייקרע במהלך שעות אין סופיות של לידה טבעית.

לכן כמה שאלות עליך:
א) כמה התופעה הזאת מוכרת אצל רופאים בארץ?
ב) האם הפוביה שלי סיבה מוצדקת לבקש ניתוח קיסרי?
ג)איך אוכל להגביר את הסיכוי שהרופא תתמוך בבחירה שלי לעבור ניתוח קיסרי? כדאי שאני אלך לפסיכיאטרית לקבל אבחנה רשמית? או מכתב מהמטפלת הפסיקולוגית שלי יספיק? אני לא רוצה להיות במצב שאני צריכה כל פעם לשכנע רופאים שהפוביה הזאת רצינית ולצערי לא קל להתגבר...
ד) האם אתם במקרה מכירים רופאים תומכים באזור ירושלים?

אני עוד לא בהריון אבל חשוב לי לברר את הנושא הזה לפני שאני אכנס להריון.

תודה רבה מראש!

את יכולה

אני עשיתי ניתוח מרצון בגלל לידה טראומתית
אבל הבנתי מהרופא שלי שזה נתון לבחירתי אם את ממש חרדה מהלידה את יכולה לבקש ניתוח רק קחי בחשבון שבהתחלה הצלקת של הניתוח פתוחה ומפרישה, בגדול את צריכה לבקש מהרופא הריון שלך הפניה לניתוח ולקבוע תור בבית חולים
הוספת תגובה חדשה