המוצרים שלנו
הספר "מהבטן באהבה" מאת ד"ר קרלוס רוזנברג
הספר "מהבטן באהבה" מאת ד"ר קרלוס רוזנברג
69 ₪

מאמרים אחרונים

06/06/2018 8:50
רגשות אשמה אחרי ניתוח קיסרי? א...

תגיות מומלצות

B.O.T BOT VBAC אחרי ניתוח קיסרי אחרי קיסרי איפה ללדת אפידורל אפס הפרדה ביות מלא בית חולים בלוגים בתי חולים גלריית קיסריות דולה דולה לקיסרי דולות הדסה החלמה מניתוח קיסרי הידבקויות היפוך עובר הכנה ללידה הכנה ללידה קיסרית הכנה לניתוח קיסרי הכנה לקיסרי הנקה הריון אחרי קיסרי התאוששות ויב"ק חדר ניתוח חוות דעת טיפול בצלקת טיפולים טראומה יוגה ילד שני יעל רותם לאחר ניתוח קיסרי לידה טבעית לידה קיסרית לידת ואקום ליווי בלידה ליווי רגשי לניאדו לנל"ק לנלק לקראת ניתוח קיסרי מיעוט מי שפיר מלווה בניתוח קיסרי מלווה לאחר לידה קיסרית מעייני הישועה מצג עכוז ניתוח קיסרי ניתוח קיסרי אלקטיבי ניתוח קיסרי חוזר ניתוח קיסרי חירום ניתוח קיסרי טבעי ניתוח קיסרי מתוכנן ניתוח קיסרי פרטי ניתוח קיסרי שלישי סדנאות סיבוכים סיפור לידה עזרה לאחר לידה עיבוד חוויית לידה עיסוי פיזיותרפיה צלקת קיסרי אלקטיבי קיסרי חוזר קיסרי חירום קיסרי טבעי קיסרי ידידותי קיסרי יזום קיסרי מבחירה קיסרי מתוכנן קיסרי פרטי קרניוסקרל קרע דרגה 3 רופא פרטי תינוקות תינוקייה תמונות מניתוח קיסרי תרפיה מוכוונת לידה

הכנות לויב"ק

»
»
»
הכנות לויב"ק

כיצד ניתן להתכונן לקראת לנל"ק?

לבוא לויב"ק מוכנה

אם את חושבת על ויב"ק בלידה הבאה שלך וזה חשוב לך באמת, לא כדאי שתגיעי לבית החולים עם תחילת הצירים "על עיוור" מבלי להתכונן. יש לכך כמה סיבות:

  • הכנה נפשית - לידה אחרי קיסרי עשויה להיות לא פשוטה, ובמהלכה יהיה קל מאוד לשכנע אותך לרדת מזה ולהיכנס שוב לניתוח. את צריכה לבוא מודעת היטב לרצונות שלך, איך לעמוד עליהם ואיך להתמודד עם עוצמת הצירים, עם התקדמות איטית ועוד.
  • הכנת הגוף - ניתן להכין את הגוף למאמץ הלידה ולחזק את הרחם כדי שיעמוד בצירים במהלך ויב"ק. האימון וההכנות ישפרו את הסיכוי ללידה נרתיקית מוצלחת.
  • הכנות לוגיסטיות - מי ילווה אותך בלידה? איזו תמיכה את צריכה לפני, אחרי ובמהלך הלידה? מה צריך לקנות או להשיג לקראת המאורע? ועוד. התארגנות מראש תגרום לך להיות רגועה, כך שכל הדברים שתצטרכי להקלה על כאב, שיפור הנוחות ויצירת אווירה נעימה - כבר יהיו אצלך מבעוד מועד.

אז איך מתכוננים?

ניתן לשפר את סיכויי ההצלחה של ה-vbac על ידי כמה הכנות במהלך ההריון ובעיקר לקראת הלידה המתקרבת. חלק מן ההכנות קשורות יותר לנפש ועיקרן שכנוע עצמי בכך שאנו יכולות ללדת ושנוכל להתמודד עם הקושי בלידה, וחלקן האחר של ההכנות הוא גופני. הנה כמה עצות מעשיות:

  • דולה - תמיכה בלידה הינה חשובה ויכולה לסייע בכל לידה, ואדרבא בלידה לאחר ניתוח קיסרי, שעשויה להיות ארוכה יותר. דולה יכולה לסייע פיזית ונפשית להתמודד עם הצירים ובכך למנוע את השימוש באפידורל שעלול להאט את התקדמות הלידה ולגרום להתערבויות נוספות שיובילו לקיסרי חוזר. לכן, כדאי לשקול להיעזר בדולה, ורצוי שתהיה בעלת ניסיון בליווי מוצלח של ויב"ק. בנוסף לכך, דולה פוסט-פארטום עשויה לעזור מאוד בליווי היולדת לאחר הלידה (או ניתוח חוזר, אם לא יצליח הויב"ק). בבתי חולים רבים לא מורשית כניסת גברים בלילה ולשם כך ניתן לשכור דולה.
  • קורס הכנה ללידה - גם אם עברת קורס הכנה ללידה בהריון הראשון, כדאי לרענן את הידע שלך ושל בן הזוג. ניתן להירשם לקורס הכנה המיועד לקראת לידה שנייה, או אפילו להזמין קורס פרטי שבו יכינו אתכם ספציפית לויב"ק. הידע הטכני הקשור למהלך הלידה, כמו גם טיפים מקצועיים איך להתמודד בכל שלב, יכולים מאוד לסייע, גם ליולדת וגם לבן הזוג.
  • יו-טיוב - צפייה בסרטוני לידה תוכל להכין אותך למה שצפוי לך וגם לתת לך רעיונות כיצד להעביר את צירי הלידה. אם תראי הרבה סרטים כאלה, ייתכן כי תחושי שאת עוברת תהליך הכנה נפשי שבמהלכו את משתכנעת יותר ויותר בכך שהגוף שלך מסוגל ללדת. ברשת קיימים סרטונים רבים מאוד של לידות ויב"ק, חלקם אפילו אחרי יותר מקיסרי אחד.
  • חיזוק הרחם - במיוחד אם לא עבר זמן רב מאז הניתוח האחרון, הצלקת היא אזור רגיש ברחם. יש הממליצים על שתיית תה סרפד ותה פטל במהלך חודשי ההריון על מנת לחזק את הרחם ולהכינו לקראת לידה (תה פטל עשוי לעודד צירים ולכן מקובל לשתות ממנו רק בחודש תשיעי). בנוסף, דיקור ע"י מדקר מוסמך יכול גם הוא לחזק את הרחם לקראת הלידה.
  • התמודדות עם הצירים - הרחם המצולק מן הניתוח הקיסרי הקודם שעברת, בדרך כלל "פועל" באיטיות רבה יותר. משמעות הדבר היא שבלידת לנל"ק ייתכן שלב לטנטי ארוך מאוד, שעשוי לעייף אותך מאוד, עוד לפני שבכלל החלה הלידה הפעילה. כדאי להכין מבעוד מועד דרכים "להעביר את הזמן", כמו למשל: כדור פיזיו, אמבטיה חמה עם זרם על הגב, שמן לעיסוי, מכשיר טנס (יכול להקל מאוד על צירים קלים), ועוד.
  • פעילות גופנית - אף אחד לא יעיז לרוץ מרתון של 42 קילומטר ללא הכנה מוקדמת, ובדומה לכך, גם למאמץ הגופני של הלידה כדאי לבוא מוכנים. לא צריך להתחיל משטר אימונים קפדני, אבל רצוי לשמור על כושר, גמישות וסיבולת לב-ריאה. הרופאים ממליצים בזמן הריון לא להתחיל פעילות גופנית שלא עסקנו בה קודם, אך אפשר להמשיך בפעילות בה אנו מורגלות - שחייה, הליכה או כל דבר אחר. בנוסף, ניתן כמובן לתרגל יוגה. קראו עוד על יוגה כהכנה לויב"ק.
  • בחזרה הביתה - אם תצליחי ללדת בלידה נרתיקית וגם אם לא, החזרה הביתה עם תינוק חדש היא תמיד מאתגרת. רצוי להכין מראש בגדים ואביזרים לטיפול בתינוק, מזון במקפיא לימים הראשונים, סידור לאח/ים הגדולים, טלפונים של רופא ילדים/ טיפת חלב/ יועצת הנקה/ יועצת שינה, למקרה שתרצו להתייעץ.
תגיות: לנלק | VBAC
Printer
הוספת תגובה
FB