מאמרים אחרונים

תגיות מומלצות

B.O.T BOT VBAC אחרי ניתוח קיסרי אחרי קיסרי איפה ללדת אפידורל אפס הפרדה אשפוז אחרי קיסרי ביות מלא בית חולים בלוגים בתי חולים גלריית קיסריות דולה דולה לקיסרי דולות הדסה החלמה מניתוח קיסרי הידבקויות היפוך עובר הכנה ללידה הכנה ללידה קיסרית הכנה לניתוח קיסרי הכנה לקיסרי הנקה העמק הריון אחרי קיסרי התאוששות ויב"ק חדר ניתוח חוות דעת טיפול בצלקת טיפולים טראומה יוגה ילד שני יעל רותם ירידת מים לאחר ניתוח קיסרי לידה טבעית לידה קיסרית לידת ואקום ליווי בלידה ליווי רגשי לניאדו לנל"ק לנלק לקראת ניתוח קיסרי מיעוט מי שפיר מלווה בניתוח קיסרי מלווה לאחר לידה קיסרית מעייני הישועה מצג עכוז ניתוח קיסרי ניתוח קיסרי אלקטיבי ניתוח קיסרי חוזר ניתוח קיסרי חירום ניתוח קיסרי טבעי ניתוח קיסרי מתוכנן ניתוח קיסרי פרטי ניתוח קיסרי שלישי סדנאות סיבוכים סיכונים סיפור לידה עזרה לאחר לידה עיבוד חוויית לידה עיסוי פיזיותרפיה צלקת קיסרי אלקטיבי קיסרי חוזר קיסרי חירום קיסרי טבעי קיסרי ידידותי קיסרי יזום קיסרי מבחירה קיסרי מתוכנן קיסרי פרטי קלו קוט קרניוסקרל קרע דרגה 3 רופא פרטי תינוקות תינוקייה תמונות מניתוח קיסרי תרפיה מוכוונת לידה

הרגלי שינה מגיל אפס

»
»
»
הרגלי שינה מגיל אפס

איך מקנים הרגלי שינה לתינוקות כבר מגיל לידה?

 

בשנת החיים הראשונה לחייו של התינוק הוא הופך מייצור קטנטן אשר ישן כמעט כל שעות היממה לילד לכל דבר, אשר ישן יותר בלילה ופחות ביום, ואנו מצפים ממנו לסגל לעצמו הרגלי שינה טובים, אשר יאפשרו לכלל בני הבית לישון טוב גם ביום ובעיקר בלילה.

 

התינוק שזה עתה נולד ישן המון, ומתעורר בעיקר כדי לאכול ונדמה לנו שזוהי שגרת יומו ושאין דבר שנוכל לעשות כדי להקנות לו הרגלי שינה טובים, אך לא כך הדבר. כבר בגיל ימים ספורים ניתן להתחיל להרגיל את התינוק לשיגרה קבועה, וללמד אותו באופן עקבי כיצד נרדמים וישנים.

 

ישנם מספר עקרונות חשובים שרצוי להקפיד עליהם בכדי להקנות הרגלים טובים ולחסוך בעיות שינה בעתיד:

 

  1. שגרה. סדר יום פחות או יותר קבוע במהלך כל שעות היממה עוזר לתינוק בכך שהוא יודע למה לצפות בכל שעה ביום, ובכך מפחית חרדה ומגביר ביטחון. באמצעות הקניית שגרה קבועה התינוק יתרגל לצפות לשינה בשעות פחות או יותר קבועות במהלך היום ויכין את עצמו לקראת השינה, ופחות יתנגד לה. אף פעם לא מוקדם מידי להתחיל בשגרה קבועה. ניתן להתחיל בה כבר מהיום הראשון לחיי התינוק.
  2. הכנה לשינה. רצוי ומומלץ לקיים טקס שינה לפני כל השכבה, בייחוד לפני שינת הלילה. אין חשיבות רבה לסדר הפעולות בטקס, אולם חשוב שהפעולות יבוצעו בשקט יחסי וברוגע, ויהוו "הורדת הילוך" ובסיס לרגיעה לקראת שינת הלילה. דוגמה לטקס שינה יכולה להיות למשל – ארוחת ערב (או הנקה), לאחר מכן עיסוי, אמבטיה, שיר ערש או סיפור ולמיטה. חשוב להקפיד שמידי יום סדר הפעולות אותו קבעתם ישאר קבוע. לפני תנומת יום ניתן לעשות טקס מקוצר שיכלול למשל – משחק רגוע לפני השינה, סיפור או שיר ערש, עמעום אורות ולישון.
  3. אבחנה בין יום ללילה. תינוקות רכים ישנים כמעט כל שעות היממה ולעיתים עלולים לבלבל בין יום ללילה. כשזה קורה נראה שהתינוק ישן שעות רבות ביום, ולעומת זאת מתעורר לעיתים תכופות בלילה. בכדי לשנות זאת יש ליצור אבחנה בין יום ללילה. יש לחשוף את התינוק לאור השמש בשעות היום – לצאת לטייל בחוץ, וכשנמצאים בבית לפתוח חלונות כדי שייכנס אור. כמו כן יש לנהוג עם התינוק בצורה שונה ביום ובלילה- ביום כשמתעורר ניתן לחייך, לדבר, לשחק וכולי, ואילו בלילה יש לטפל בו בשקט, ללא דיבורים ומבלי להדליק את האור. כמו כן – במידה והתינוק ישן יותר משלוש שעות רצופות ביום, מומלץ להעירו.
  4. הרדמת התינוק במיטתו. כבר מגיל לידה מומלץ להרגיל את התינוק להירדם במיטתו לפחות בהרדמה אחת במהלך היום, גם אם יש לעזור לו להירדם על ידי טפיחות או על ידי קול (ששש... או אההה...). המטרה היא להרגיל את התינוק למיטתו ולחבב אותה בתור מקום השינה שלו. תינוק אשר יונח במיטתו כשהוא כבר ישן יחוש שהוא נמצא במקום זר ועלול לפתח רגשות שליליים ואף חרדה מהמיטה שלו.
  5. ניתוק גורמי תלות. מלכתחילה רצוי להרגיל את התינוק לכמה שפחות גורמי תלות בהרדמה כגון יניקה, מוצץ, נידנוד, הרדמה על הידיים וכו'. במידה ומרדימים ע"י שימוש באחד האמצעים שהוזכרו יש לנסות להפחית את התלות לאט לאט. לדוגמה, אם התינוק רגיל להירדם בהנקה, יש לנסות בהדרגה לנתק אותו מהפיטמה כאשר היניקה פוחתת והופכת למציצה בלבד שלא למטרת אכילה, וכשהוא עדיין לא ישן, להניחו במיטה כשהוא עוד ער ולאפשר לו להירדם שם. אם לדוגמה התינוק רגיל להירדם עם נידנוד של המיטה, אפשר לנסות לנדנד עד שהוא נרגע ולהפסיק עם הנידנוד לפני שהוא נרדם.

 

Printer
הוספת תגובה
FB